Panaszkezelés, határidők
Hogyan intézheti panaszát?
Hogyan tehet hivatalos panaszt? Mennyi időn belül kell válaszolnia a vállalkozásnak, és milyen szabályok védik a fogyasztói panaszkezelés során?
fogyasztóknak és partnereinknek
Vásárlói jogok egyszerűen
Mik a Kötelező Követelmények a Fogyasztói Panaszkezelés Elindításához?
Ha a fogyasztó problémát észlel (pl. hibás termék, jogsértő eljárás), akkor panaszt tehet a vállalkozás felé. A panasz hatékony elintézéséhez azonban megfelelő formai és tartalmi követelményeknek kell megfelelni. Ez segíti a gyors és korrekt elbírálást, és jogi szempontból is alátámasztja a fogyasztó igényét...
Mennyi Időre Vonatkozik a Termék- és Kellékszavatosság Fogyasztó és Nem Fogyasztó Vásárló Esetében?
Mennyi ideig érvényes a kellékszavatosság? Mennyi ideig érvényes a termékszavatosság? Mikor indul az időszámítás? Mi történik a határidő lejárta után? Gyakori tévhitek és a helyes válaszok...
Mennyi Időn Belül Kell a Vállalkozásnak, Gyártónak vagy Szerviznek Válaszolnia és Intézkednie?
A fogyasztói panaszok és szavatossági igények kezelése határidőkhöz kötött, tehát a vállalkozás vagy gyártó nem húzhatja az időt tetszőlegesen. A jogszabály szigorú előírásokat tartalmaz arra, hogy mikor kell választ adni, mikorra kell kijavítani a hibát, és hogyan kell erről tájékoztatni a fogyasztót...
Mennyi Idő Után Köteles a Vállalkozás, Gyártó vagy Szerviz Tájékoztatni a Fogyasztót az Intézkedés Módjáról és Pontos Idejéről?
Amikor a fogyasztó szavatossági vagy jótállási igényt jelent be, a vállalkozás, gyártó vagy szerviz nem hallgathat el – a törvény előírja, hogy mikor és hogyan kötelesek tájékoztatást adni az ügyintézésről...
Mennyi Időn Belül Kell Válaszolnia a Békéltető Testületnek és a Fogyasztóvédelmi Hatóságnak?
A fogyasztói panasz benyújtása után nem várhatatlanul hosszú időn belül kell reagálnia a békéltető testületnek vagy a fogyasztóvédelmi hatóságnak. A törvény konkrét határidőket állapít meg arra, hogy az ügy ne húzódjon el indokolatlanul...
Termék- és Kellékszavatosság – Mi a Különbség és Meddig Élhetsz Vele?
Mi a kellékszavatosság? Mi a termékszavatosság? Mi a különbség a kettő között? Meddig élhetsz velük? Mit kell bizonyítani? Mire figyelj? Gyakori tévhitek és a helyes válaszok...
Mi Minősül Hibás Teljesítésnek? Kinek és Mikor Kell Bizonyítania?
Ha a megvásárolt termék nem felel meg az elvárásoknak, felmerülhet a kérdés, hogy hibás teljesítés történt-e. A hibás teljesítés megállapításánál lényeges, hogy a hiba mikor és milyen okból állt elő, és ezt kinek kell bizonyítania...
Mi a Teendő, Ha a Vállalkozás, Szerviz vagy Gyártó 30 Napig Nem Intézkedik a Hibás Termék Ügyében?
Amikor a fogyasztó hibás termék miatt javítást, cserét vagy más szavatossági/jótállási igényt jelent be, a vállalkozásnak nem lehet korlátlan ideje az intézkedésre. A törvény konkrét határidőt szab: 30 napon belül intézkedni kell, különben a fogyasztó fontos jogokat szerez...
Mikor Évülnek El a Fogyasztói Jogok, és Mit Lehet Tenni Elévülés Után?
A fogyasztói jogok, így a szavatossági és jótállási igények nem érvényesíthetők korlátlan ideig. A törvény meghatározza, hogy mennyi időnk van a hiba bejelentésére és jogaink érvényesítésére. De mi történik, ha ez az idő már letelt?
Mik a Kötelező Elemei a Fogyasztói Kifogásról Szóló Jegyzőkönyvnek?
Amikor a fogyasztó személyesen tesz panaszt (pl. üzletben), a vállalkozás köteles jegyzőkönyvet felvenni a bejelentésről. Ez nemcsak jogi garancia a fogyasztó részére, hanem bizonyíték is, hogy a panaszt hivatalosan rögzítették...
Mi a Vásárlók Könyve, Hol Kell Elhelyezni, Mik a Kötelező Elemei és Hogyan Kell Eljárnia az Üzletnek Bejegyzés Esetén?
A vásárlók könyve egy hivatalos panaszkönyv, amelyben a fogyasztók személyesen, helyben tehetnek észrevételt, panaszt az üzlet működésével, kiszolgálással, árakkal kapcsolatban. Kötelező minden üzletben, és kötött szabályok vonatkoznak elhelyezésére, tartalmára és használatára...
Mi Történik, Ha Az Üzlet Nem Válaszol a Vásárlók Könyvébe Tett Bejegyzésre Időben?
A vásárlók könyvébe tett bejegyzés hivatalos fogyasztói panasz. A vállalkozásnak nemcsak ki kell adnia a könyvet kérésre, hanem kötelezően válaszolnia is kell rá egy meghatározott határidőn belül. Ha ez nem történik meg, az jogszabálysértésnek minősül, és hatósági következményekkel járhat...
Mi számít „indokolatlan késedelemnek” a vállalkozás részéről?
🔍 Mi számít "indokolatlan késedelemnek" egy vállalkozás részéről? A magyar jog egyértelműen szabályozza, milyen határidőn belül kell például egy javítást, cserét, árleszállítást vagy visszafizetést elintézni. Ha ezt nem teljesítik időben, indokolatlan késedelemről beszélünk – és a fogyasztót további jogok illetik meg...
Mi történik, ha a terméket már javították, de újra elromlik?
Kevés bosszantóbb dolog van annál, mint amikor egy nemrég javított termék ismét meghibásodik. Sokan ilyenkor tanácstalanok: elölről kell kezdeni a panaszkezelést? Meddig javíthatják újra meg újra? El lehet állni a vásárlástól? Ezt a kérdést a hatályos magyar fogyasztóvédelmi szabályozás részletesen kezeli...
Meddig kell megőriznem a blokkot vagy a garanciajegyet?
Amikor egy terméket vásárolunk – különösen, ha az drágább vagy tartós fogyasztási cikk –, gyakran felmerül a kérdés: 👉 „Kell a blokk ahhoz, hogy érvényesíthessem a garanciát?” 👉 „Meddig kell megőriznem a blokkot vagy a jótállási jegyet?” A válasz a magyar jog szerint egyértelmű: igen, szükséges, de nem feltétlenül csak a papír alapú blokkra korlátozódik...

Fókusz
A növekedésre koncentrálhatsz, a működést ránk bízhatod.

Tapasztalat
10+ év működtetésben, kialakításban.

Megbízhatóság
Stabil háttérfolyamatok, kiszámítható működés.
Kiemelt szolgáltatások
Az operatív háttér nem kell, hogy a növekedés útjába álljon. Három fő területen kínálunk kiszervezett, megbízható megoldásokat – hogy te arra fókuszálhass, ami igazán számít.
Bejövő kérdések, bejelentések kezelése e-mailben és élő chatfelületen – gyors válasz, udvarias hangnem.
Teljes háttértámogatás webáruházadhoz: termékfeltöltés, rendeléskövetés, adminisztráció.
Panaszok jegyzőkönyvezése, írásos válaszadás és szükség esetén békéltető testületi képviselet is.