Tiszta ügyintézés, tiszta szabályok

Milyen Esetekben Lehet Érvényesíteni a Jótállást, és Mik a Feltételei?

Bővebb info

Miről szól?

A jótállás csak bizonyos feltételek mellett alkalmazható, és a fogyasztónak is be kell tartania meghatározott szabályokat, hogy élni tudjon ezzel a jogával.
Ebben a részben bemutatjuk, mikor jogosult a fogyasztó jótállásra, és milyen feltételekkel érvényesítheti azt.

Mikor lehet érvényesíteni a jótállást?

A jótállás akkor érvényesíthető, ha:

  • A vásárolt termék a jótállási időn belül:

    • Meghibásodik (pl. nem működik, hibásan működik, szétesik),

    • A hiba rendeltetésszerű használat mellett következett be,

    • A hiba nem a vásárló hibájából ered (pl. nem esés, beázás vagy túlterhelés miatt történt).

  • A vásárló igazolja a vásárlás tényét:

    • Számla, nyugta, vagy garancialevél bemutatásával.

  • A termék a kötelező jótállással érintett árukörbe tartozik,
    és meghaladja a 10.000 Ft-ot.

Milyen jogokat érvényesíthet a fogyasztó jótállás esetén?

✅ A jótállás keretében a fogyasztó kérheti:

  1. Javítás (elsődleges),

  2. Csere (ha a javítás nem lehetséges vagy nem vállalható határidőre),

  3. Pénzvisszafizetés (ha sem javítás, sem csere nem megoldható).

Mikor nem érvényesíthető a jótállás?

  • A terméket:

    • nem rendeltetésszerűen használták (pl. vízbe merült, ütést kapott),

    • megbontották, szerelték nem hivatalos szervizben,

    • külső behatás (pl. vihar, leejtés) okozta a hibát.

  • A jótállási idő már lejárt, és a hiba utána jelentkezett.

  • A fogyasztó nem tudja igazolni a vásárlás tényét.

Fontos megjegyzések:

  • A jótállás során a vállalkozás nem hivatkozhat arra, hogy a javítás aránytalan költséggel járköteles teljesíteni a kötelezettséget, ha a hiba jogszerűen bejelentett.

  • A jótállás nem azonos a szavatossággal – jótállás esetén a bizonyítási teher teljes mértékben az eladót terheli.

Gyakori tévhitek:

  • „Elég szóban bejelenteni a hibát.” – Nem! Célszerű írásban jelezni, és kérni jegyzőkönyv felvételét.

  • „Nem adtak garancialevelet, így nincs garancia.” – Ha jogszabály szerint kötelező, akkor is jár, még ha nincs külön papír.

  • „A jótállás csak 1 év, ennyi időm van érvényesíteni.” – Az időtartam a vételár alapján változik (1, 2 vagy 3 év).

Jogszabályi háttér és forrás:

  • 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet 2. §, 6. §, 7. § – A jótállás tartalma, feltételei

  • 2013. évi V. törvény – Polgári Törvénykönyv 6:171. §
Fókusz

A növekedésre koncentrálhatsz, a működést ránk bízhatod.

Tapasztalat

10+ év működtetésben, kialakításban.

Megbízhatóság

Stabil háttérfolyamatok, kiszámítható működés.

Kiemelt szolgáltatások

Az operatív háttér nem kell, hogy a növekedés útjába álljon. Három fő területen kínálunk kiszervezett, megbízható megoldásokat – hogy te arra fókuszálhass, ami igazán számít.

Bejövő kérdések, bejelentések kezelése e-mailben és élő chatfelületen – gyors válasz, udvarias hangnem.

Teljes háttértámogatás webáruházadhoz: termékfeltöltés, rendeléskövetés, adminisztráció.

Panaszok jegyzőkönyvezése, írásos válaszadás és szükség esetén békéltető testületi képviselet is.

Csatlakozz azokhoz, akik már kiszervezték a folyamataikat!

Növekedj nyugodtan – ügyfélszolgálat, webshop admin és panaszkezelés hatékonyan.