Tiszta ügyintézés, tiszta szabályok

Mikor fordulhat a nem Fogyasztónak minősülő vásárló is a Békéltető Testülethez?

Bővebb info

Miről szól?

Bár a békéltető testületi eljárás elsődlegesen fogyasztók és vállalkozások közötti viták rendezésére szolgál, bizonyos esetekben nem fogyasztónak minősülő személy vagy szervezet is fordulhat a testülethez.

Ki számít nem fogyasztónak?

  • Jogi személy (pl. kft., bt., alapítvány, egyesület),

  • Egyéni vállalkozó, ha üzleti célból vásárolt,

  • Természetes személy, aki szakmai/üzleti célra vásárolt terméket vagy szolgáltatást.

Mikor fordulhatnak mégis a békéltető testülethez?

  • Ha a vállalkozás (eladó, szolgáltató):

    • Önként elfogadja, hogy a testület ilyen ügyben is eljárhat,

    • Aláveti magát az eljárásnak (pl. az ÁSZF-ben vagy eseti nyilatkozatban).

  • Ha a testület a konkrét esetben úgy dönt, hogy a vita tárgya:

    • közérdekű, vagy

    • fogyasztóvédelmi jelentőséggel bír.

Mik a korlátok?

  • A békéltető testület nem köteles eljárni nem fogyasztó ügyében.

  • Az eljárás csak akkor indulhat meg, ha:

    • A vállalkozás kifejezetten hozzájárul, vagy

    • A testület indokoltnak tartja a kivételes eljárást.

Lehetséges példák:

  • Egy egyesület irodai nyomtatót vásárolt, ami hibás – a gyártó hozzájárul a békéltető eljáráshoz.

  • Egyéni vállalkozóként szakmai célra rendelt termék meghibásodik, és az eladó írásban vállalja a részvételt a testületi eljárásban.

Fontos megjegyzések:

  • Nem fogyasztóként is érdemes érdeklődni a testületnél, hogy az adott ügyben eljárnak-e.

  • Ha a békéltető testület nem jár el, a nem fogyasztónak csak a bírósági út marad jogérvényesítésre.

Gyakori tévhitek:

  • „Cégként nem mehetek békéltetőhöz.” – Általában igaz, de nem kizárt, ha a vállalkozás beleegyezik vagy a testület eljár.

  • „Mindig elutasítanak, ha nem vagyok magánszemély.” – Nem! Érdemes írásban érdeklődni, főleg, ha a másik fél nyitott az egyeztetésre.

  • „Ez csak fogyasztóknak van kitalálva.” – Alapesetben igen, de a rendszer rugalmasan kezelhet egyedi helyzeteket is.

Jogszabályi háttér és forrás:

Fókusz

A növekedésre koncentrálhatsz, a működést ránk bízhatod.

Tapasztalat

10+ év működtetésben, kialakításban.

Megbízhatóság

Stabil háttérfolyamatok, kiszámítható működés.

Kiemelt szolgáltatások

Az operatív háttér nem kell, hogy a növekedés útjába álljon. Három fő területen kínálunk kiszervezett, megbízható megoldásokat – hogy te arra fókuszálhass, ami igazán számít.

Bejövő kérdések, bejelentések kezelése e-mailben és élő chatfelületen – gyors válasz, udvarias hangnem.

Teljes háttértámogatás webáruházadhoz: termékfeltöltés, rendeléskövetés, adminisztráció.

Panaszok jegyzőkönyvezése, írásos válaszadás és szükség esetén békéltető testületi képviselet is.

Csatlakozz azokhoz, akik már kiszervezték a folyamataikat!

Növekedj nyugodtan – ügyfélszolgálat, webshop admin és panaszkezelés hatékonyan.