Tiszta ügyintézés, tiszta szabályok

Mik a kötelező követelmények a Fogyasztói panaszkezelés elindításához?

Bővebb info

Miről szól?

Ha a fogyasztó problémát észlel (pl. hibás termék, jogsértő eljárás), akkor panaszt tehet a vállalkozás felé.
A panasz hatékony elintézéséhez azonban megfelelő formai és tartalmi követelményeknek kell megfelelni.
Ez segíti a gyors és korrekt elbírálást, és jogi szempontból is alátámasztja a fogyasztó igényét.

Milyen dokumentumokat és adatokat kell benyújtani?

1. Panasz leírása – tartalmazza:

  • A vásárlás idejét és helyét (pl. bolt, webshop),

  • A termék pontos megnevezését (típus, márka, cikkszám),

  • A probléma részletes ismertetését (mi a hiba, mikor jelentkezett),

  • A fogyasztó által elvárt megoldást (pl. csere, javítás, pénzvisszafizetés).

2. Bizonyítékok – csatolandó mellékletek:

  • Vásárlást igazoló bizonylat (számla, nyugta, rendelési visszaigazolás),

  • Garanciajegy (ha van),

  • Hiba bizonyítékai (pl. fotó, videó),

  • Korábbi levelezés vagy jegyzőkönyv másolata (ha már történt egyeztetés).

3. A fogyasztó elérhetőségei:

  • Teljes név,

  • Lakcím vagy levelezési cím,

  • Telefonszám, e-mail.

Hogyan lehet benyújtani a panaszt?

📝 A vállalkozás köteles biztosítani az alábbi lehetőségek valamelyikét:

  • Írásban (e-mail, postai levél),

  • Személyesen jegyzőkönyv felvételével,

  • Online panaszbejelentő űrlapon (ha van ilyen),

  • Telefonon (de az írásos rögzítés ettől még erősen ajánlott).

Milyen formai elvárások vannak?

  • A panaszt olvashatóan, érthetően és lényegre törően kell megfogalmazni,

  • A bejelentés időpontját és aláírást tartalmaznia kell (ha papíralapú),

  • A fogyasztónak bizonyítható módon kell jeleznie, hogy a panaszt benyújtotta (pl. e-mail nyoma, tértivevényes levél).

Fontos megjegyzések:

  • A vállalkozás köteles a panaszt nyilvántartásba venni,

  • 15 napon belül írásban, érdemben kell válaszolnia,

  • A válasznak tartalmaznia kell a döntést és annak indoklását.

Gyakori tévhitek:

  • „Elég bemondani a boltban, hogy baj van.” – Nem! Írásos panasz benyújtása sokkal erősebb bizonyíték.

  • „Nincs számlám, akkor nincs jogom.” – Nem feltétlen! A vásárlást más módon is lehet igazolni (pl. banki tranzakció, megrendelés-visszaigazolás).

  • „Ha nem válaszolnak, úgyis tehetetlen vagyok.” – Dehogy! A vállalkozás válaszadási kötelezettsége jogszabályi előírás.

Jogszabályi háttér és forrás:

Fókusz

A növekedésre koncentrálhatsz, a működést ránk bízhatod.

Tapasztalat

10+ év működtetésben, kialakításban.

Megbízhatóság

Stabil háttérfolyamatok, kiszámítható működés.

Kiemelt szolgáltatások

Az operatív háttér nem kell, hogy a növekedés útjába álljon. Három fő területen kínálunk kiszervezett, megbízható megoldásokat – hogy te arra fókuszálhass, ami igazán számít.

Bejövő kérdések, bejelentések kezelése e-mailben és élő chatfelületen – gyors válasz, udvarias hangnem.

Teljes háttértámogatás webáruházadhoz: termékfeltöltés, rendeléskövetés, adminisztráció.

Panaszok jegyzőkönyvezése, írásos válaszadás és szükség esetén békéltető testületi képviselet is.

Csatlakozz azokhoz, akik már kiszervezték a folyamataikat!

Növekedj nyugodtan – ügyfélszolgálat, webshop admin és panaszkezelés hatékonyan.