Tiszta ügyintézés, tiszta szabályok

Mi a kötelező Jótállás, mikor jár, meddig tart, és mely termékekre érvényes?

Bővebb info

Miről szól?

A kötelező jótállás egy jogszabályon alapuló garancia, amit a vállalkozásnak automatikusan biztosítania kell bizonyos termékekre.
Ez azt jelenti, hogy ha a megvásárolt termék meghibásodik a jótállási időn belül, akkor a vállalkozás köteles ingyenesen javítani vagy cserélni azt.

Mikor jár kötelező jótállás?

A jótállás kötelező:

  • Új termék vásárlása esetén, ha az adott termék szerepel a rendelet mellékletében,

  • És az eladási ár meghaladja a 10.000 Ft-ot.

👉 Csak fogyasztók részére történő értékesítésnél kötelező.

Mennyi ideig tart a jótállás?

A jótállás időtartama az ár függvénye:

Termék ára (bruttó)

Kötelező jótállási idő

10.000 – 250.000 Ft között

2 év (24 hónap)

250.000 felett

3 év (36 hónap)

🛠️ Jogszabályi alap: 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet 2. § (1)–(3)

Mely termékekre érvényes?

A kötelező jótállás csak a rendeletben felsorolt termékekre vonatkozik, például:

  • Háztartási nagygépek (pl. hűtő, mosógép, tűzhely),

  • Elektronikai eszközök (pl. televízió, laptop, okostelefon),

  • Kézi és elektromos szerszámgépek,

  • Sportfelszerelések, kerékpár, motor, roller,

  • Ékszer, óra, napszemüveg (meghatározott értékhatár felett),

  • Babakocsi, gyermekülés, bőrönd stb.

👉 A teljes lista megtalálható a 10/2024. (VI. 28.) IM rendelet 1. mellékletében.

Mikor nem kötelező jótállást biztosítani?

  • Ha a termék nem szerepel a jogszabály mellékletében,

     

  • Ha a vásárló nem minősül fogyasztónak (pl. céges vásárlás),

     

  • Ha a termék ára nem éri el a 10.000 Ft-ot.

Mit jelent a jótállás?

  • A vállalkozás felel azért, hogy a termék a jótállási idő alatt hibátlanul működjön.

  • A hibát bejelentés után ingyenesen kell:

    • kijavítani,

    • vagy kicserélni,

    • vagy ha egyik sem lehetséges, visszatéríteni a vételárat.

Fontos megjegyzések:

  • A jótállás ideje alatt a vállalkozás nem hivatkozhat arra, hogy a hiba nem volt gyártási eredetű.

  • A jótállási idő meghosszabbodik a javítás időtartamával.

  • A vállalkozásnak szerviz jegyzőkönyvet kell kiállítania a javításról/cseréről.

Gyakori tévhitek:

  • „Minden termékre 1 év garancia jár.” – Nem! Csak azokra, amelyek szerepelnek a rendeletben, és megfelelő árkategóriában vannak.

  • „Ha elromlik, egyből visszajár a pénz.” – Nem! Először javítás vagy csere jön szóba, csak ha ez nem lehetséges, akkor lehet visszatérítés.

  • „Online rendelt termékre nincs jótállás.” – De igen! A jótállási szabályozás a vásárlás módjától függetlenül érvényes.

Jogszabályi háttér és forrás:

  • 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet – Kötelező jótállásról

  • 10/2024. (VI. 28.) IM rendelet 1. melléklet – Kötelező jótállással érintett termékek listája
Fókusz

A növekedésre koncentrálhatsz, a működést ránk bízhatod.

Tapasztalat

10+ év működtetésben, kialakításban.

Megbízhatóság

Stabil háttérfolyamatok, kiszámítható működés.

Kiemelt szolgáltatások

Az operatív háttér nem kell, hogy a növekedés útjába álljon. Három fő területen kínálunk kiszervezett, megbízható megoldásokat – hogy te arra fókuszálhass, ami igazán számít.

Bejövő kérdések, bejelentések kezelése e-mailben és élő chatfelületen – gyors válasz, udvarias hangnem.

Teljes háttértámogatás webáruházadhoz: termékfeltöltés, rendeléskövetés, adminisztráció.

Panaszok jegyzőkönyvezése, írásos válaszadás és szükség esetén békéltető testületi képviselet is.

Csatlakozz azokhoz, akik már kiszervezték a folyamataikat!

Növekedj nyugodtan – ügyfélszolgálat, webshop admin és panaszkezelés hatékonyan.