Tiszta ügyintézés, tiszta szabályok

Mennyi időn belül kell a vállalkozásnak, gyártónak vagy szerviznek válaszolnia és intézkednie?

Bővebb info

Miről szól?

A fogyasztói panaszok és szavatossági igények kezelése határidőkhöz kötött, tehát a vállalkozás vagy gyártó nem húzhatja az időt tetszőlegesen.
A jogszabály szigorú előírásokat tartalmaz arra, hogy mikor kell választ adni, mikorra kell kijavítani a hibát, és hogyan kell erről tájékoztatni a fogyasztót.

A panaszbejelentés után mennyi időn belül kell reagálni?

  • Azonnali panaszkezelés:

    • Ha a fogyasztó személyesen vagy telefonon jelenti be a problémát, azt azonnal meg kell vizsgálni, és lehetőség szerint azonnal orvosolni.

  • Írásbeli panasz esetén:

    • A vállalkozásnak 30 napon belül írásban válaszolnia kell.

    • A választ indokolni is kell, ha a panaszt elutasítják.

    • A választ igazolható módon kell elküldeni (pl. e-mail, tértivevényes levél).

Szavatossági igény esetén milyen határidők vannak?

  • Javítás/csere:

    • A vállalkozásnak vagy a szerviznek a bejelentést követően 15 napon belül el kell végeznie a javítást vagy cserét.

  • Ha ez nem teljesül:

    • A fogyasztót írásban tájékoztatni kell:

      • a javítás vagy csere várható idejéről,

      • az intézkedés módjáról (pl. házhoz jönnek, üzletben átvehető stb.).

  • 30 napos határidő túllépése:

    • Ha 30 napon belül nem történt meg a javítás vagy csere, a fogyasztó jogosult elállni a szerződéstől, és visszakérheti a vételárat.

Ki köteles intézkedni?

  • A vállalkozás, akinél a vásárlás történt.

  • Ha a vállalkozás továbbítja a terméket szervizbe vagy gyártóhoz, a felelősség akkor is őt terheli a határidők betartásáért.

Fontos megjegyzések:

  • A határidők munkanapban értendők.

  • A fogyasztó kérheti a vállalkozástól, hogy jegyzőkönyvet vegyen fel a hibáról és az igényről.

  • A panaszkezelés során nem lehet díjat felszámítani a bejelentésért vagy az eljárásért.

Gyakori tévhitek a határidőkkel kapcsolatban:

  • „Majd szólunk, ha kész” nem elég!
    A vállalkozásnak írásban kell tájékoztatnia a fogyasztót a határidőkről és lépésekről.

  • A szervizre hivatkozás nem mentesít!
    A fogyasztóval szembeni határidők betartásáért a kereskedő felel.

  • Nincs „idő van” hozzáállás!
    A 30 napos határidő jogvesztő lehet: utána már elállhat a fogyasztó.

Jogszabályi háttér:

  • 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet

    • 5. § – Szavatossági igény bejelentése és jegyzőkönyv

      1. § (1a), (1b), a), b), c) – Intézkedési és tájékoztatási kötelezettségek, határidők
Fókusz

A növekedésre koncentrálhatsz, a működést ránk bízhatod.

Tapasztalat

10+ év működtetésben, kialakításban.

Megbízhatóság

Stabil háttérfolyamatok, kiszámítható működés.

Kiemelt szolgáltatások

Az operatív háttér nem kell, hogy a növekedés útjába álljon. Három fő területen kínálunk kiszervezett, megbízható megoldásokat – hogy te arra fókuszálhass, ami igazán számít.

Bejövő kérdések, bejelentések kezelése e-mailben és élő chatfelületen – gyors válasz, udvarias hangnem.

Teljes háttértámogatás webáruházadhoz: termékfeltöltés, rendeléskövetés, adminisztráció.

Panaszok jegyzőkönyvezése, írásos válaszadás és szükség esetén békéltető testületi képviselet is.

Csatlakozz azokhoz, akik már kiszervezték a folyamataikat!

Növekedj nyugodtan – ügyfélszolgálat, webshop admin és panaszkezelés hatékonyan.