Minden fejlődés ott kezdődik, hogy nyitottak vagyunk a változásra

Amikor vállalkozást indítunk vagy új irányba lépünk, természetes, hogy először úgy érezzük: mindent kontrollálni kell. Mindenhez érteni, mindent kézben tartani – különösen akkor, ha a cég kicsi vagy egy fejlődési fázis elején jár. De idővel elérkezik egy pont, amikor rájövünk: nem kell mindenhez értenünk. És ez nem gyengeség – ez a tanulás kezdete.

 
Mi is így voltunk vele. Egy multinál indult webshop-projekt során kezdtük el építeni a szolgáltatásainkat, és bár a kezdeti lendület sokat vitt előre, a valódi fejlődést az hozta, amikor beismertük, hogy vannak területek, amiket mások jobban csinálnak nálunk. Ilyen volt az ügyfélszolgálat, a ticketing, a rendeléskezelés és a logisztikai háttér.

Nem hibaként, hanem tanulási lehetőségként éltük meg ezt. Azóta pontosan tudjuk, hogyan lehet egy webshop hatékony, jól szervezett és vevőbarát – nemcsak a frontendje, hanem a teljes működés szintjén is. Mert a jó vásárlói élmény nem a checkoutnál kezdődik, hanem a háttérfolyamatoknál: a gyors válaszoknál, a pontos rendelések kezelésénél, az empatikus kommunikációnál.

A tanulás nem mindig kényelmes. De amikor felismerjük, miben kell fejlődnünk, és merjük azt másokra bízni – tanulunk, együtt növekszünk.

És ez a fajta nyitottság hozza el a valódi növekedést – akár egy induló webshopnál, akár egy több országot kiszolgáló rendszerben.