Tiszta ügyintézés, tiszta szabályok

A Fogyasztó lehetőségei Termék- és Kellékszavatosság érvényesítésekor

Bővebb info

Miről szól?

Ha a fogyasztó hibás terméket kapott, a jogszabályok többféle lehetőséget biztosítanak neki a hiba orvoslására, attól függően, hogy kellékszavatosságot vagy termékszavatosságot érvényesít.

Fogyasztó lehetőségei kellékszavatosság esetén:

  • Első lépésben a fogyasztó dönthet:

    • Javítás kérése, vagy

    • Csere kérése.

  • Ha a javítás vagy csere:

    • nem lehetséges,

    • vagy nem vállalható arányos határidőn belül,

    • vagy a fogyasztónak jelentős érdeksérelmet okozna,
      akkor jogosult:

    • Árleszállítást kérni, vagy

    • A szerződéstől elállni (és a vételár visszafizetését kérni).

Fontos:

  • Kisebb hiba miatt elállásnak nincs helye (például apró karcolás miatt nem lehet rögtön elállni).

Fogyasztó lehetőségei termékszavatosság esetén:

  • Elsőként:

    • Cserét kérhet a fogyasztó a gyártótól vagy forgalmazótól.

  • Ha a csere nem lehetséges:

    • Akkor kérheti a termék vételárának visszatérítését.

Fontos:

  • Termékszavatosságnál nincs lehetőség árleszállításra vagy javítás kérésére, csak csere vagy visszatérítés kérhető.

Hogyan érvényesítheti jogait a fogyasztó?

  1. Kapcsolatfelvétel az eladóval (kellékszavatosságnál) vagy gyártóval (termékszavatosságnál).

  2. Panasz bejelentése szóban vagy írásban (utóbbi erősen ajánlott!).

  3. Kérheti:

    • Javítást,

    • Cserét,

    • Árleszállítást,

    • Elállást (ha indokolt),

    • Visszatérítést (termékszavatosságnál).

  4. Jegyzőkönyv felvételét is kérheti a panaszról.

Fontos megjegyzések:

  • A vállalkozás nem kötelezheti a fogyasztót először javításra, ha a fogyasztó cserét kér, és az megoldható.

  • Az igény érvényesítése során nincs adminisztratív akadály (pl. nem kérhető kötelező szakvélemény az első bejelentésnél).

  • Panaszkezelés során a vállalkozás kötelezően válaszolni köteles (erről majd később részletesen is lesz szó).

Gyakori tévhitek a fogyasztói lehetőségekről:

  • Nem kell elfogadni rögtön a javítást!
    Ha a fogyasztó inkább cserét kér, azt előnyben kell részesíteni, ha megvalósítható.

  • Nem minden hiba jogosít elállásra!
    Csak jelentős hiba esetén van helye a szerződéstől való elállásnak.

  • Termékszavatosságnál nincs árleszállítás!
    Csak csere vagy visszafizetés kérhető.

Jogszabályi háttér:

  • 2013. évi V. törvény – Polgári Törvénykönyv (Ptk.)

    • 6:168. § (1) – Termékszavatosság érvényesítése

    • 6:159. § (2) a) és b) pontok – Kellékszavatossági igények sorrendje és érvényesítése
Fókusz

A növekedésre koncentrálhatsz, a működést ránk bízhatod.

Tapasztalat

10+ év működtetésben, kialakításban.

Megbízhatóság

Stabil háttérfolyamatok, kiszámítható működés.

Kiemelt szolgáltatások

Az operatív háttér nem kell, hogy a növekedés útjába álljon. Három fő területen kínálunk kiszervezett, megbízható megoldásokat – hogy te arra fókuszálhass, ami igazán számít.

Bejövő kérdések, bejelentések kezelése e-mailben és élő chatfelületen – gyors válasz, udvarias hangnem.

Teljes háttértámogatás webáruházadhoz: termékfeltöltés, rendeléskövetés, adminisztráció.

Panaszok jegyzőkönyvezése, írásos válaszadás és szükség esetén békéltető testületi képviselet is.

Csatlakozz azokhoz, akik már kiszervezték a folyamataikat!

Növekedj nyugodtan – ügyfélszolgálat, webshop admin és panaszkezelés hatékonyan.
nap
óra
perc
másodperc