Tiszta ügyintézés, tiszta szabályok

Ki Vállalja a Termék- és a Kellékszavatosságot?

Bővebb info

Miről szól?

Ha a vásárolt termék hibás, nem mindegy, hogy kihez kell a fogyasztónak fordulnia a szavatossági jogai érvényesítéséhez.
A termékszavatosság és a kellékszavatosság más-más személy felelősségi körébe tartozik.

Ki vállalja a kellékszavatosságot?

  • Mindig az eladó (vállalkozás) vállalja.

  • Ő felel azért, hogy a fogyasztónak eladott termék hibátlan legyen és megfeleljen a szerződésben rögzítetteknek.

  • Ha a fogyasztó hibát tapasztal:

    • Elsőként a vásárlás helyén, az eladónál kell reklamálnia.

Fontos:
Az eladó felelőssége akkor is fennáll, ha a hiba gyártási eredetű.

Ki vállalja a termékszavatosságot?

  • A gyártó vagy a termék első forgalmazója vállalja.

  • A termék gyártója vagy első magyarországi forgalomba hozója köteles helytállni azért, hogy a termék a gyártáskor hibátlan volt.

  • A fogyasztó közvetlenül fordulhat a gyártóhoz vagy forgalmazóhoz, ha:

    • A termék meghibásodása gyártási hibából ered,

    • És nem kíván az eladóval egyeztetni vagy azt már megkísérelte.

Fontos megjegyzések:

  • A fogyasztó szabadon dönthet arról, hogy kellékszavatosság vagy termékszavatosság alapján kívánja érvényesíteni a jogait – de ugyanazon hibára egyszerre csak az egyik utat választhatja.

  • Ha a fogyasztó először az eladónál próbálja érvényesíteni a jogát, de sikertelenül, utána még mindig megpróbálhatja a gyártónál a termékszavatosságot.

Gyakori tévhitek arról, kihez kell fordulni:

  • Nem kell mindig a gyártóhoz menni!
    Először az eladónál kell próbálkozni kellékszavatossági igénnyel.

  • A forgalmazó is felelős lehet termékszavatosság esetén!
    Ha a gyártó nem elérhető, a hivatalos importőr is köteles helytállni.

  • Nem lehet egyszerre mindkettőnél reklamálni ugyanarra a hibára!
    Vagy kellékszavatosságot vagy termékszavatosságot kell választani.

Jogszabályi háttér:

  • 2013. évi V. törvény – Polgári Törvénykönyv (Ptk.)

    • 6:168. § (1) – Termékszavatosság kötelezettje

    • 6:159. § (1) – Kellékszavatosság kötelezettje

Fókusz

A növekedésre koncentrálhatsz, a működést ránk bízhatod.

Tapasztalat

10+ év működtetésben, kialakításban.

Megbízhatóság

Stabil háttérfolyamatok, kiszámítható működés.

Kiemelt szolgáltatások

Az operatív háttér nem kell, hogy a növekedés útjába álljon. Három fő területen kínálunk kiszervezett, megbízható megoldásokat – hogy te arra fókuszálhass, ami igazán számít.

Bejövő kérdések, bejelentések kezelése e-mailben és élő chatfelületen – gyors válasz, udvarias hangnem.

Teljes háttértámogatás webáruházadhoz: termékfeltöltés, rendeléskövetés, adminisztráció.

Panaszok jegyzőkönyvezése, írásos válaszadás és szükség esetén békéltető testületi képviselet is.

Csatlakozz azokhoz, akik már kiszervezték a folyamataikat!

Növekedj nyugodtan – ügyfélszolgálat, webshop admin és panaszkezelés hatékonyan.