Tiszta ügyintézés, tiszta szabályok

Szavatosság, jótállás

Mi jár, ha hibás a termék?
Milyen jogai vannak hibás termék esetén? Mikor érvényesíthet szavatosságot vagy jótállást, és milyen különbségek vannak a kettő között?

fogyasztóknak és partnereinknek

Vásárlói jogok egyszerűen

Termék- és Kellékszavatosság – Mi a Különbség és Meddig Élhetsz Vele?

Mi a kellékszavatosság? Mi a termékszavatosság? Mi a különbség a kettő között? Meddig élhetsz velük? Mit kell bizonyítani? Mire figyelj? Gyakori tévhitek és a helyes válaszok.

Fogyasztó Jogosultsága Termék- és Kellékszavatosságra – Hová Fordulhat a Fogyasztó Panasszal Termékhiba Esetén?

Ha hibás a terméked, mit tehetsz? Ha a vásárolt termék hibás, vagy a szolgáltatás nem megfelelő, először mindig közvetlenül a vállalkozásnál kell jelezned a panaszodat. A törvény elsődlegesen a felek közötti közvetlen egyeztetést támogatja...

Nem Fogyasztónak Minősülő Vásárló – Mikor Jogosult Szavatosságra és Milyen Feltételekkel?

Jogosult-e szavatosságra egy nem fogyasztó vásárló? ✅ Igen, de más feltételekkel. A nem fogyasztónak minősülő vásárlót (pl. cég, egyéni vállalkozó, alapítvány) is megilleti kellékszavatosság, ha a megvásárolt termék hibás. Viszont a jogok szűkebbek, és a bizonyítási szabályok is eltérőek...

Mennyi Időre Vonatkozik a Termék- és Kellékszavatosság Fogyasztó és Nem Fogyasztó Vásárló Esetében?

Mennyi ideig érvényes a kellékszavatosság? Mennyi ideig érvényes a termékszavatosság? Mikor indul az időszámítás? Mi történik a határidő lejárta után? Gyakori tévhitek és a helyes válaszok...

Ki Vállalja a Termék- és a Kellékszavatosságot?

Ha a vásárolt termék hibás, nem mindegy, hogy kihez kell a fogyasztónak fordulnia a szavatossági jogai érvényesítéséhez. A termékszavatosság és a kellékszavatosság más-más személy felelősségi körébe tartozik...

A Fogyasztó Lehetőségei Termék- és Kellékszavatosság Érvényesítésekor

Ha a fogyasztó hibás terméket kapott, a jogszabályok többféle lehetőséget biztosítanak neki a hiba orvoslására, attól függően, hogy kellékszavatosságot vagy termékszavatosságot érvényesít...

Ki Vállalja a Termék- és a Kellékszavatosságot?

Ha a vásárolt termék hibás, nem mindegy, hogy kihez kell a fogyasztónak fordulnia a szavatossági jogai érvényesítéséhez. A termékszavatosság és a kellékszavatosság más-más személy felelősségi körébe tartozik...

Mi a Kötelező Jótállás, Mikor Jár, Meddig Tart, és Mely Termékekre Érvényes?

A kötelező jótállás egy jogszabályon alapuló garancia, amit a vállalkozásnak automatikusan biztosítania kell bizonyos termékekre. Ez azt jelenti, hogy ha a megvásárolt termék meghibásodik a jótállási időn belül, akkor a vállalkozás köteles ingyenesen javítani vagy cserélni azt...

Milyen Esetekben Lehet Érvényesíteni a Jótállást, és Mik a Feltételei?

A jótállás csak bizonyos feltételek mellett alkalmazható, és a fogyasztónak is be kell tartania meghatározott szabályokat, hogy élni tudjon ezzel a jogával. Ebben a részben bemutatjuk, mikor jogosult a fogyasztó jótállásra, és milyen feltételekkel érvényesítheti azt...

Mikor Lehet Jótállást (Garanciát) Elveszíteni, és Milyen Esetekben Nem Élhetünk Vele?

Bár a jótállás erős fogyasztóvédelmi garancia, nem korlátlan védelem: bizonyos esetekben a fogyasztó elveszítheti a jótállásra való jogosultságát, vagy a vállalkozás jogszerűen megtagadhatja a javítást, cserét...

Mi Minősül Hibás Teljesítésnek? Kinek és Mikor Kell Bizonyítania?

Ha a megvásárolt termék nem felel meg az elvárásoknak, felmerülhet a kérdés, hogy hibás teljesítés történt-e. A hibás teljesítés megállapításánál lényeges, hogy a hiba mikor és milyen okból állt elő, és ezt kinek kell bizonyítania...

Mikor Köteles a Vásárló Visszajuttatni a Hibás Terméket, és Milyen Szabályok Vonatkoznak Erre?

Ha a megvásárolt termék nem felel meg az elvárásoknak, felmerülhet a kérdés, hogy hibás teljesítés történt-e. A hibás teljesítés megállapításánál lényeges, hogy a hiba mikor és milyen okból állt elő, és ezt kinek kell bizonyítania...

Mikor Évülnek El a Fogyasztói Jogok és Mit Lehet Tenni Elévülés Után?

A fogyasztói jogok, így a szavatossági és jótállási igények nem érvényesíthetők korlátlan ideig. A törvény meghatározza, hogy mennyi időnk van a hiba bejelentésére és jogaink érvényesítésére. De mi történik, ha ez az idő már letelt?

3 Napos Cseregarancia és Annak Feltételei

Ha új terméket vásárolsz, és az átvételtől számított három munkanapon belül meghibásodik, akkor kérheted a termék cseréjét. A hiba miatt a terméknek nem szabad rendeltetésszerűen használhatónak lennie – például nem kapcsol be, nem működik megfelelően. Ebben az esetben a vállalkozás nem javíthatja meg, hanem köteles kicserélni a hibás terméket...

Mik a Legnagyobb Tévhitek és Hibák a 3 Napos Cseregarancia Kapcsán?

A 3 napos cseregarancia egy sokszor félreértelmezett fogyasztói jog. Sokan azt gondolják, hogy ez egyfajta „meggondolási idő”, pedig csak bizonyos esetekben alkalmazható, és csak meghibásodott termékre vonatkozik...

Mikor Tagadhatja Meg a Vállalkozás vagy a Gyártó a Fogyasztó Által Érvényesített Igényt?

Bár a fogyasztót sok esetben védi a törvény, nem minden esetben köteles a vállalkozás vagy a gyártó teljesíteni az igényét. Ha az igény jogszabályba ütközik, vagy a hiba nem tartozik a szavatosság/jótállás körébe, az elutasítás jogszerű lehet...

Mikor kérhető árleszállítás és hogyan működik ez?

Amikor egy termék hibás vagy nem megfelelően működik, a vásárlóknak több joguk is van – ezek közé tartozik az árleszállítás kérése. De pontosan mikor lehet ezzel élni? Milyen feltételek mellett jogos a követelés, és milyen mértékű árleszállítás kérhető? Az alábbiakban ezt foglaljuk össze a magyar fogyasztóvédelmi szabályok alapján...

Fókusz

A növekedésre koncentrálhatsz, a működést ránk bízhatod.

Tapasztalat

10+ év működtetésben, kialakításban.

Megbízhatóság

Stabil háttérfolyamatok, kiszámítható működés.

Kiemelt szolgáltatások

Az operatív háttér nem kell, hogy a növekedés útjába álljon. Három fő területen kínálunk kiszervezett, megbízható megoldásokat – hogy te arra fókuszálhass, ami igazán számít.

Bejövő kérdések, bejelentések kezelése e-mailben és élő chatfelületen – gyors válasz, udvarias hangnem.

Teljes háttértámogatás webáruházadhoz: termékfeltöltés, rendeléskövetés, adminisztráció.

Panaszok jegyzőkönyvezése, írásos válaszadás és szükség esetén békéltető testületi képviselet is.

Csatlakozz azokhoz, akik már kiszervezték a folyamataikat!

Növekedj nyugodtan – ügyfélszolgálat, webshop admin és panaszkezelés hatékonyan.