Tiszta ügyintézés, tiszta szabályok

Mikor köteles a vásárló visszajuttatni a hibás terméket és milyen szabályok vonatkoznak erre?

Bővebb info

Miről szól?

Ha a fogyasztó hibás termék miatt él szavatossági vagy jótállási jogával (pl. cserét, javítást kér), akkor bizonyos esetekben köteles visszajuttatni a hibás árut a vállalkozáshoz vagy szervizhez.
De nem mindegy, mikor, hogyan és milyen költségekkel!

Mikor kell visszajuttatni a terméket?

✅ Ha a fogyasztó:

  • Csereigényt érvényesít,

  • Javítást kér,

  • Eláll a szerződéstől (pl. 30 nap után nem történt intézkedés),

akkor a hibás terméket vissza kell adni a vállalkozásnak.

Milyen szabályok vonatkoznak a visszajuttatásra?

  • A fogyasztó köteles:

    • A terméket eredeti tartozékaival együtt visszaszolgáltatni (pl. kábelek, töltő, használati útmutató).

  • A vállalkozás felelős:

    • A visszavétel megszervezéséért, ha például:

      • nagy méretű (pl. mosógép, hűtő),

      • vagy ha a termék szállítása a fogyasztótól nem várható el (pl. beszerelt készülék).

  • Visszaküldési költség:

    • Szavatossági/jótállási probléma esetén a vállalkozás viseli a visszaszállítás költségét,

    • 14 napos elállásnál (online vásárlás) viszont a fogyasztó viselheti, ha erről előre tájékoztatták.

Hogyan kell visszajuttatni a terméket?

Személyes átadás az üzletben vagy szervizben, ha lehetséges, vagy
Futárszolgálat igénybevétele, amit a vállalkozás biztosít (vagy a költségét megtéríti).
Jegyzőkönyv felvétele ajánlott az átadásról, különösen drágább termékek esetében.

Mire figyelj?

  • Kérj írásos átvételi elismervényt!

  • Fotózd le a terméket a visszaküldés előtt (bizonyíték az állapotáról).

  • Őrizd meg a visszaküldés bizonylatát!

Fontos megjegyzések:

  • A fogyasztó nem tarthatja vissza a hibás terméket, ha eláll vagy cserét kér.

  • A vállalkozás nem követelheti a visszaszállítás költségét, ha az hibás teljesítés miatt történt (kivéve 14 napos elállásnál, ha erről előre szólt).

Jogszabályi háttér és forrás:

  • 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet 6. § (1)-(2)

  • 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet (elállási jog szabályai)
Fókusz

A növekedésre koncentrálhatsz, a működést ránk bízhatod.

Tapasztalat

10+ év működtetésben, kialakításban.

Megbízhatóság

Stabil háttérfolyamatok, kiszámítható működés.

Kiemelt szolgáltatások

Az operatív háttér nem kell, hogy a növekedés útjába álljon. Három fő területen kínálunk kiszervezett, megbízható megoldásokat – hogy te arra fókuszálhass, ami igazán számít.

Bejövő kérdések, bejelentések kezelése e-mailben és élő chatfelületen – gyors válasz, udvarias hangnem.

Teljes háttértámogatás webáruházadhoz: termékfeltöltés, rendeléskövetés, adminisztráció.

Panaszok jegyzőkönyvezése, írásos válaszadás és szükség esetén békéltető testületi képviselet is.

Csatlakozz azokhoz, akik már kiszervezték a folyamataikat!

Növekedj nyugodtan – ügyfélszolgálat, webshop admin és panaszkezelés hatékonyan.