Tiszta ügyintézés, tiszta szabályok

Mik a legnagyobb hibák, amiket a Fogyasztók, Vállalkozások, Szervizek vagy Gyártók elkövetnek?

Bővebb info

Miről szól?

Mind a fogyasztók, mind a vállalkozások gyakran tévesen értelmezik a jogaikat és kötelezettségeiket, ami felesleges vitákhoz, panaszok elutasításához, vagy akár jogszabálysértésekhez vezethet.

Összefoglaljuk a leggyakoribb hibákat mindkét oldalról.

1. Fogyasztói hibák

❌ Nem kérnek írásos jegyzőkönyvet a hibáról

  • Szóbeli bejelentés esetén nehéz bizonyítani, hogy mikor, mit jeleztek.

❌ Nem tudják igazolni a vásárlást

  • Számla vagy nyugta hiánya esetén nehéz a jogérvényesítés.

❌ Nem rendeltetésszerű használat

  • Ha a hibát helytelen használat okozza (pl. vízkár, ütődés), a szavatosság/jótállás elveszhet.

❌ Tévhit, hogy a 3 napos csere mindenre vonatkozik

  • Esztétikai problémák miatt próbálnak cserét kérni hibásodás helyett.

❌ A határidőket nem tartják be

  • Például késnek a hiba bejelentésével vagy az elállási szándék közlésével.

2. Vállalkozások, szervizek, gyártók hibái

❌ Nem tájékoztatják megfelelően a fogyasztót

  • Elmarad a kötelező tájékoztatás a szavatossági/jótállási jogokról, határidőkről.

❌ Indokolatlan szervizelés csere helyett 3 napon belül

  • A 3 napos cseregarancia esetén nem javítás, hanem csere jár.

❌ Nem veszik komolyan a 30 napos intézkedési kötelezettséget

  • Elmulasztják a javítást, cserét vagy tájékoztatást, ami jogsértést eredményez.

❌ Jogtalan elutasítások

  • Például azt állítják, hogy a hiba használati sérülés, bizonyítás nélkül.

❌ Nem működnek együtt a békéltető testületi eljárásban

  • Ezzel súlyos joghátrányba kerülhetnek (bírság, nyilvánosságra hozás).

Fontos megjegyzések:

  • A fogyasztói jogok nem automatikusan érvényesülnek – tudatos és szabályos eljárás szükséges.

  • A vállalkozásoknak nem csak jogaik, hanem kötelezettségeik is vannak a fogyasztókkal szemben.

Gyakori tévhitek:

  • „Ha nincs papír róla, úgysem számít.” – De igen! Szóbeli panasz is számít, de sokkal nehezebb bizonyítani.

  • „A szerviz dolga intézni, nem a bolt.” – A vállalkozás teljes felelőssége a fogyasztó felé fennáll.

  • „A fogyasztónak mindent bizonyítania kell.” – Nem minden esetben! Jótállás alatt a vállalkozásnak kell bizonyítania.

Jogszabályi háttér és forrás:

  • 2013. évi V. törvény – Polgári Törvénykönyv

  • 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet

  • 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet

  • 1997. évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemről
Fókusz

A növekedésre koncentrálhatsz, a működést ránk bízhatod.

Tapasztalat

10+ év működtetésben, kialakításban.

Megbízhatóság

Stabil háttérfolyamatok, kiszámítható működés.

Kiemelt szolgáltatások

Az operatív háttér nem kell, hogy a növekedés útjába álljon. Három fő területen kínálunk kiszervezett, megbízható megoldásokat – hogy te arra fókuszálhass, ami igazán számít.

Bejövő kérdések, bejelentések kezelése e-mailben és élő chatfelületen – gyors válasz, udvarias hangnem.

Teljes háttértámogatás webáruházadhoz: termékfeltöltés, rendeléskövetés, adminisztráció.

Panaszok jegyzőkönyvezése, írásos válaszadás és szükség esetén békéltető testületi képviselet is.

Csatlakozz azokhoz, akik már kiszervezték a folyamataikat!

Növekedj nyugodtan – ügyfélszolgálat, webshop admin és panaszkezelés hatékonyan.