Mik a legnagyobb hibák, amiket a Fogyasztók, Vállalkozások, Szervizek vagy Gyártók elkövetnek?
Bővebb info
Miről szól?
Mind a fogyasztók, mind a vállalkozások gyakran tévesen értelmezik a jogaikat és kötelezettségeiket, ami felesleges vitákhoz, panaszok elutasításához, vagy akár jogszabálysértésekhez vezethet.
Összefoglaljuk a leggyakoribb hibákat mindkét oldalról.
1. Fogyasztói hibák
❌ Nem kérnek írásos jegyzőkönyvet a hibáról
- Szóbeli bejelentés esetén nehéz bizonyítani, hogy mikor, mit jeleztek.
❌ Nem tudják igazolni a vásárlást
- Számla vagy nyugta hiánya esetén nehéz a jogérvényesítés.
❌ Nem rendeltetésszerű használat
- Ha a hibát helytelen használat okozza (pl. vízkár, ütődés), a szavatosság/jótállás elveszhet.
❌ Tévhit, hogy a 3 napos csere mindenre vonatkozik
- Esztétikai problémák miatt próbálnak cserét kérni hibásodás helyett.
❌ A határidőket nem tartják be
- Például késnek a hiba bejelentésével vagy az elállási szándék közlésével.
2. Vállalkozások, szervizek, gyártók hibái
❌ Nem tájékoztatják megfelelően a fogyasztót
- Elmarad a kötelező tájékoztatás a szavatossági/jótállási jogokról, határidőkről.
❌ Indokolatlan szervizelés csere helyett 3 napon belül
- A 3 napos cseregarancia esetén nem javítás, hanem csere jár.
❌ Nem veszik komolyan a 30 napos intézkedési kötelezettséget
- Elmulasztják a javítást, cserét vagy tájékoztatást, ami jogsértést eredményez.
❌ Jogtalan elutasítások
- Például azt állítják, hogy a hiba használati sérülés, bizonyítás nélkül.
❌ Nem működnek együtt a békéltető testületi eljárásban
- Ezzel súlyos joghátrányba kerülhetnek (bírság, nyilvánosságra hozás).
Fontos megjegyzések:
- A fogyasztói jogok nem automatikusan érvényesülnek – tudatos és szabályos eljárás szükséges.
- A vállalkozásoknak nem csak jogaik, hanem kötelezettségeik is vannak a fogyasztókkal szemben.
Gyakori tévhitek:
- ❌ „Ha nincs papír róla, úgysem számít.” – De igen! Szóbeli panasz is számít, de sokkal nehezebb bizonyítani.
- ❌ „A szerviz dolga intézni, nem a bolt.” – A vállalkozás teljes felelőssége a fogyasztó felé fennáll.
- ❌ „A fogyasztónak mindent bizonyítania kell.” – Nem minden esetben! Jótállás alatt a vállalkozásnak kell bizonyítania.
Jogszabályi háttér és forrás:
- 2013. évi V. törvény – Polgári Törvénykönyv
- 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet
- 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet
- 1997. évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemről

Fókusz
A növekedésre koncentrálhatsz, a működést ránk bízhatod.

Tapasztalat
10+ év működtetésben, kialakításban.

Megbízhatóság
Stabil háttérfolyamatok, kiszámítható működés.
Kiemelt szolgáltatások
Az operatív háttér nem kell, hogy a növekedés útjába álljon. Három fő területen kínálunk kiszervezett, megbízható megoldásokat – hogy te arra fókuszálhass, ami igazán számít.
Bejövő kérdések, bejelentések kezelése e-mailben és élő chatfelületen – gyors válasz, udvarias hangnem.
Teljes háttértámogatás webáruházadhoz: termékfeltöltés, rendeléskövetés, adminisztráció.
Panaszok jegyzőkönyvezése, írásos válaszadás és szükség esetén békéltető testületi képviselet is.