Tiszta ügyintézés, tiszta szabályok

Mi a teendő, ha a vállalkozás, szerviz vagy gyártó 30 napig nem intézkedik a hibás termék ügyében?

Bővebb info

Miről szól?

Amikor a fogyasztó hibás termék miatt javítást, cserét vagy más szavatossági/jótállási igényt jelent be, a vállalkozásnak nem lehet korlátlan ideje az intézkedésre.
A törvény konkrét határidőt szabtörekedni kell 15 napon belül, de legfeljebb 30 napon belül intézkedni kell, különben a fogyasztó fontos jogokat szerez.

Mi a 30 napos szabály lényege?

  • A fogyasztó szavatossági vagy jótállási igénye bejelentésétől számítva:

    • 30 napon belül a vállalkozásnak:

      • ki kell javítania a terméket,

      • vagy ki kell cserélnie azt,

      • vagy más megfelelő intézkedést kell tennie.

  • Ha 30 napon belül:

    • nincs kijavítás,

    • nincs csere,

    • nincs más rendezés,

akkor a fogyasztó jogosult elállni a szerződéstől.

Mit jelent az elállás?

  • A fogyasztó visszaadhatja a hibás terméket, és

  • Visszakérheti a teljes vételárat.

  • Nem kell újabb javítást vagy cserét kérni – a fogyasztó maga dönthet az elállás mellett.

Mi a teendő pontosan?

1. Írásban közölni az elállási szándékot a vállalkozással:

  • Hivatkozva arra, hogy 30 nap eltelt a hiba bejelentése óta eredménytelenül.

2. A termék visszaszolgáltatása:

  • Általában a fogyasztónak kell visszajuttatnia a terméket.

3. Kérni a vételár visszafizetését:

  • Általában banki átutalással vagy eredeti fizetési móddal történik a visszatérítés.

Mire figyelj?

  • Jegyzőkönyvet mindig kérj a hiba bejelentéséről (mikor történt, mi volt a hiba)!

  • Őrizd meg az összes kommunikációt (e-mailek, szervizlapok).

  • Írásban közöld az elállást, ne csak szóban.

Fontos megjegyzések:

  • A 30 nap nem a javítás befejezésének, hanem az ügyintézés elintézésének határideje.

  • Ha a vállalkozás vitatja az elállás jogosságát, a fogyasztó békéltető testülethez fordulhat.

Gyakori tévhitek:

  • „A szervizre nem vonatkozik a 30 nap.” – De igen! A kereskedő/szerviz együtt felelős a határidő betartásáért.

  • „Újra indul a 30 nap, ha másik szervizbe küldik.” – Nem! Az eredeti bejelentéstől számít a 30 nap, nem minden áthelyezéssel újraindul.

  • „Ha nincs kész, nincs mit tenni.” – De van! 30 nap után jogos az elállás.

Jogszabályi háttér és forrás:

  • 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet 7. § (1a), (1b)

     

  • 2013. évi V. törvény – Ptk. 6:159. §
Fókusz

A növekedésre koncentrálhatsz, a működést ránk bízhatod.

Tapasztalat

10+ év működtetésben, kialakításban.

Megbízhatóság

Stabil háttérfolyamatok, kiszámítható működés.

Kiemelt szolgáltatások

Az operatív háttér nem kell, hogy a növekedés útjába álljon. Három fő területen kínálunk kiszervezett, megbízható megoldásokat – hogy te arra fókuszálhass, ami igazán számít.

Bejövő kérdések, bejelentések kezelése e-mailben és élő chatfelületen – gyors válasz, udvarias hangnem.

Teljes háttértámogatás webáruházadhoz: termékfeltöltés, rendeléskövetés, adminisztráció.

Panaszok jegyzőkönyvezése, írásos válaszadás és szükség esetén békéltető testületi képviselet is.

Csatlakozz azokhoz, akik már kiszervezték a folyamataikat!

Növekedj nyugodtan – ügyfélszolgálat, webshop admin és panaszkezelés hatékonyan.