Tiszta ügyintézés, tiszta szabályok

Mi történik, ha a Hatóság nem intézkedik vagy nem válaszol? Mit tehet a Fogyasztó?

Bővebb info

Miről szól?

Sajnos előfordulhat, hogy a fogyasztó panaszt nyújt be, de a hatóság nem reagál időben, vagy nem történik kézzelfogható intézkedés. Ilyenkor fontos tudni, mit tehet a fogyasztó, és milyen lehetőségei vannak a jogorvoslatra.

Mi minősül hatósági mulasztásnak?

  • 30 napon belül nem válaszolnak a beadványra, és nem jeleznek határidő-hosszabbítást.

  • Nem adnak tájékoztatást az ügy állásáról.

  • A fogyasztó által csatolt bizonyítékokra nem térnek ki, nem vizsgálják meg.

  • Nem indítanak eljárást a panasz alapján, pedig az ügy alkalmas lenne rá.

Mit tehet ilyenkor a fogyasztó?

1. Érdeklődés és emlékeztető:

  • Célszerű írásban érdeklődni a hatóságnál:

    • Ügyiratszámra hivatkozva,

    • Röviden ismét összefoglalva a panaszt.

2. Panasz a hatósági eljárás elmaradása miatt:

  • A fogyasztó felügyeleti panaszt nyújthat be az adott hivatalnál vagy a felettes szervnél:

    • Pl. a kormányhivatal járási osztálya helyett a megyei kormányhivatalhoz,

    • Vagy az Igazságügyi Minisztérium felé.

3. Békéltető testületi eljárás kezdeményezése:

  • Ha a hatóság nem intézkedik, a fogyasztó békéltető testülethez is fordulhat, amely nem függ a hatósági eljárástól.

4. Közigazgatási per (végső eset):

  • Ha a hatóság nem végzi el a feladatát, és ez sérti a fogyasztó jogait, az ügy bíróság elé is vihető közigazgatási eljárás keretében.

Fontos megjegyzések:

  • A fogyasztóvédelmi hatóság nem köteles minden panasz alapján szankcionálni, de köteles kivizsgálni azt, ha az ügy indokolt.

  • Az ügyintézők leterheltsége nem mentesít a válaszadási kötelezettség alól.

Gyakori tévhitek:

  • „Ha nem válaszolnak, nincs értelme tovább próbálkozni.” – Nem igaz! Írásban nyugodtan lehet emlékeztetőt küldeni vagy felügyeleti panaszt tenni.

  • „Csak egyszer lehet panaszt tenni.” – Többször is lehet, ha új információ kerül elő, vagy az előzőre nem jött válasz.

  • „Majd megoldják maguktól, csak várni kell.” – A fogyasztói érdekérvényesítés aktív részvételt is igényel, érdemes követni az ügy sorsát.

Jogszabályi háttér és forrás:

Fókusz

A növekedésre koncentrálhatsz, a működést ránk bízhatod.

Tapasztalat

10+ év működtetésben, kialakításban.

Megbízhatóság

Stabil háttérfolyamatok, kiszámítható működés.

Kiemelt szolgáltatások

Az operatív háttér nem kell, hogy a növekedés útjába álljon. Három fő területen kínálunk kiszervezett, megbízható megoldásokat – hogy te arra fókuszálhass, ami igazán számít.

Bejövő kérdések, bejelentések kezelése e-mailben és élő chatfelületen – gyors válasz, udvarias hangnem.

Teljes háttértámogatás webáruházadhoz: termékfeltöltés, rendeléskövetés, adminisztráció.

Panaszok jegyzőkönyvezése, írásos válaszadás és szükség esetén békéltető testületi képviselet is.

Csatlakozz azokhoz, akik már kiszervezték a folyamataikat!

Növekedj nyugodtan – ügyfélszolgálat, webshop admin és panaszkezelés hatékonyan.