Hogyan lehet segítséget kérni a Békéltető Testülettől és milyen Dokumentumokat kell benyújtani?
Bővebb info
Miről szól?
Ha a fogyasztó vitában áll egy vállalkozással (például nem teljesítik a szavatossági/jótállási kötelezettséget), és nem sikerül megegyezésre jutni, akkor békéltető testületi eljárást indíthat.
Ehhez azonban szükség van bizonyos iratokra és adatokra, hogy az eljárás megindulhasson és hatékony legyen.
Hol lehet kérni a segítséget?
- Illetékes békéltető testület:
- A vállalkozás székhelye szerint illetékes testülethez kell fordulni.
- Budapesten: Budapesti Békéltető Testület (BKIK) – bekeltet.bkik.hu
- A vállalkozás székhelye szerint illetékes testülethez kell fordulni.
- Benyojtás módja:
- Online (e-papír szolgáltatáson keresztül),
- Postai úton,
- Személyesen,
- E-mailben (a testülettől függ).
- Online (e-papír szolgáltatáson keresztül),
Szükséges dokumentumok és adatok:
✅ Kötelezően csatolandó:
- A vita rövid, érthető leírása:
- Mi történt, mikor vásároltad, mi a probléma, mit próbáltál eddig tenni?
- Mi történt, mikor vásároltad, mi a probléma, mit próbáltál eddig tenni?
- Vásárlást igazoló dokumentum:
- Számla, nyugta, megrendelés visszaigazolása.
- Számla, nyugta, megrendelés visszaigazolása.
- A fogyasztói panasz másolata:
- Amit a vállalkozásnak küldtél.
- Amit a vállalkozásnak küldtél.
- A vállalkozás válasza (ha volt):
- Elutasító levél, vagy ha nem válaszoltak, ezt is jelezni kell.
- Elutasító levél, vagy ha nem válaszoltak, ezt is jelezni kell.
- Képek vagy egyéb bizonyítékok:
- A hibás termékről, a kommunikációról, szervizlapról stb.
- A hibás termékről, a kommunikációról, szervizlapról stb.
✅ A kérelemben szerepelnie kell még:
- A fogyasztó adatai (név, lakcím, e-mail, telefonszám),
- A vállalkozás neve, címe, elérhetősége,
- A konkrétan kért megoldás (pl. csere, pénzvisszafizetés),
- Az, hogy a fogyasztó kéri az eljárás lefolytatását,
- Ha személyes meghallgatást kérsz – ezt is jelezheted.
Fontos megjegyzések:
- A dokumentumokat egyszerű másolatban is elegendő benyújtani.
- Hiánypótlásra van lehetőség, ha valami kimarad – de minél pontosabb a kérelem, annál gyorsabb az ügyintézés.
- Az eljárás során a testület levélben és telefonon is kereshet – pontos elérhetőségeket mindig adj meg!
Gyakori tévhitek:
- ❌ „Nem kell bizonyíték, elég csak panaszkodni.” – Az eljárás csak akkor eredményes, ha a kérelmet alátámasztó dokumentumokat csatolod.
- ❌ „Majd a testület kinyomozza, mi történt.” – A fogyasztónak kell megindokolnia és bemutatnia, mit szeretne, és miért.
- ❌ „Elég szóban bejelenteni.” – Az eljárás mindig írásos kérelemmel indul.
Jogszabályi háttér és forrás:
- bekeltet.bkik.hu/gyakori-kerdesek-valaszok
- 1997. évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemről
- 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet – Békéltetésre vonatkozó tájékoztató

Fókusz
A növekedésre koncentrálhatsz, a működést ránk bízhatod.

Tapasztalat
10+ év működtetésben, kialakításban.

Megbízhatóság
Stabil háttérfolyamatok, kiszámítható működés.
Kiemelt szolgáltatások
Az operatív háttér nem kell, hogy a növekedés útjába álljon. Három fő területen kínálunk kiszervezett, megbízható megoldásokat – hogy te arra fókuszálhass, ami igazán számít.
Bejövő kérdések, bejelentések kezelése e-mailben és élő chatfelületen – gyors válasz, udvarias hangnem.
Teljes háttértámogatás webáruházadhoz: termékfeltöltés, rendeléskövetés, adminisztráció.
Panaszok jegyzőkönyvezése, írásos válaszadás és szükség esetén békéltető testületi képviselet is.