Tiszta ügyintézés, tiszta szabályok

Hogyan lehet segítséget kérni a Békéltető Testülettől és milyen Dokumentumokat kell benyújtani?

Bővebb info

Miről szól?

Ha a fogyasztó vitában áll egy vállalkozással (például nem teljesítik a szavatossági/jótállási kötelezettséget), és nem sikerül megegyezésre jutni, akkor békéltető testületi eljárást indíthat.
Ehhez azonban szükség van bizonyos iratokra és adatokra, hogy az eljárás megindulhasson és hatékony legyen.

Hol lehet kérni a segítséget?

  • Illetékes békéltető testület:

    • A vállalkozás székhelye szerint illetékes testülethez kell fordulni.

    • Budapesten: Budapesti Békéltető Testület (BKIK) bekeltet.bkik.hu

  • Benyojtás módja:

    • Online (e-papír szolgáltatáson keresztül),

    • Postai úton,

    • Személyesen,

    • E-mailben (a testülettől függ).

Szükséges dokumentumok és adatok:

Kötelezően csatolandó:

  1. A vita rövid, érthető leírása:

    • Mi történt, mikor vásároltad, mi a probléma, mit próbáltál eddig tenni?

  2. Vásárlást igazoló dokumentum:

    • Számla, nyugta, megrendelés visszaigazolása.

  3. A fogyasztói panasz másolata:

    • Amit a vállalkozásnak küldtél.

  4. A vállalkozás válasza (ha volt):

    • Elutasító levél, vagy ha nem válaszoltak, ezt is jelezni kell.

  5. Képek vagy egyéb bizonyítékok:

    • A hibás termékről, a kommunikációról, szervizlapról stb.

A kérelemben szerepelnie kell még:

  • A fogyasztó adatai (név, lakcím, e-mail, telefonszám),

  • A vállalkozás neve, címe, elérhetősége,

  • A konkrétan kért megoldás (pl. csere, pénzvisszafizetés),

  • Az, hogy a fogyasztó kéri az eljárás lefolytatását,

  • Ha személyes meghallgatást kérsz – ezt is jelezheted.

Fontos megjegyzések:

  • A dokumentumokat egyszerű másolatban is elegendő benyújtani.

  • Hiánypótlásra van lehetőség, ha valami kimarad – de minél pontosabb a kérelem, annál gyorsabb az ügyintézés.

  • Az eljárás során a testület levélben és telefonon is kereshet – pontos elérhetőségeket mindig adj meg!

Gyakori tévhitek:

  • „Nem kell bizonyíték, elég csak panaszkodni.” – Az eljárás csak akkor eredményes, ha a kérelmet alátámasztó dokumentumokat csatolod.

  • „Majd a testület kinyomozza, mi történt.” – A fogyasztónak kell megindokolnia és bemutatnia, mit szeretne, és miért.

  • „Elég szóban bejelenteni.” – Az eljárás mindig írásos kérelemmel indul.

Jogszabályi háttér és forrás:

Fókusz

A növekedésre koncentrálhatsz, a működést ránk bízhatod.

Tapasztalat

10+ év működtetésben, kialakításban.

Megbízhatóság

Stabil háttérfolyamatok, kiszámítható működés.

Kiemelt szolgáltatások

Az operatív háttér nem kell, hogy a növekedés útjába álljon. Három fő területen kínálunk kiszervezett, megbízható megoldásokat – hogy te arra fókuszálhass, ami igazán számít.

Bejövő kérdések, bejelentések kezelése e-mailben és élő chatfelületen – gyors válasz, udvarias hangnem.

Teljes háttértámogatás webáruházadhoz: termékfeltöltés, rendeléskövetés, adminisztráció.

Panaszok jegyzőkönyvezése, írásos válaszadás és szükség esetén békéltető testületi képviselet is.

Csatlakozz azokhoz, akik már kiszervezték a folyamataikat!

Növekedj nyugodtan – ügyfélszolgálat, webshop admin és panaszkezelés hatékonyan.