Tiszta ügyintézés, tiszta szabályok

Mennyi idő után köteles a vállalkozás, gyártó vagy szerviz tájékoztatni a Fogyasztót az intézkedés módjáról és pontos idejéről?

Bővebb info

Miről szól?

Amikor a fogyasztó szavatossági vagy jótállási igényt jelent be, a vállalkozás, gyártó vagy szerviz nem hallgathat el – a törvény előírja, hogy mikor és hogyan kötelesek tájékoztatást adni az ügyintézésről.

Mit és mikor kell közölni a fogyasztóval?

A panasz bejelentését követően:

  • A vállalkozás 15 napon belül köteles:

    • kijavítani vagy kicserélni a hibás terméket, vagy

    • ha ez nem történik meg, akkor írásban tájékoztatni a fogyasztót:

      • a javítás vagy csere módjáról,

      • várható időpontjáról,

      • intézkedés módjáról (pl. terméket futár viszi, üzletben vehető át stb.).

Ha a vállalkozás nem tudja betartani a 15 napot:

  • Kötelező értesíteni a fogyasztót a késedelemről.

  • Az értesítésnek tartalmaznia kell:

    • Indoklást, miért húzódik az ügyintézés.

    • Pontosan megjelölt új időpontot, amikorra várható az intézkedés.

30 napos határidő: fordulópont

  • Ha a kijavítás vagy csere 30 napon belül nem történik meg, a fogyasztó:

    • Elállhat a szerződéstől,

    • és visszakérheti a termék árát.

Ez egy automatikus jog, nem kell külön engedély vagy szakvélemény hozzá.

Fontos megjegyzések:

  • A tájékoztatásnak írásban kell történnie (e-mail, posta, jegyzőkönyv).

  • A vállalkozás nem hivatkozhat arra, hogy „várunk a gyártóra/szervizre” – a fogyasztó felé ő felel.

  • Ha a vállalkozás elmulasztja a tájékoztatást, az jogszabálysértésnek minősül, és panasz tehető ellene.

Gyakori tévhitek a tájékoztatási kötelezettséggel kapcsolatban:

  • „Majd szólunk, ha kész.” – Ez nem elég, írásbeli tájékoztatás kötelező.

  • „Nincs pontos időpont, majd intézzük.” – A vállalkozásnak konkrét határidőt kell megadnia.

  • „Szerviz válaszára várunk, addig nincs infó.” – A kereskedő felel a határidők betartásáért, nem háríthat.

Jogszabályi háttér:

  • 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet

    • 5. § – Jegyzőkönyv, panaszrögzítés

      1. § (1a), (1b), a), b), c) – Javítás/csere határidők, tájékoztatási kötelezettségek
Fókusz

A növekedésre koncentrálhatsz, a működést ránk bízhatod.

Tapasztalat

10+ év működtetésben, kialakításban.

Megbízhatóság

Stabil háttérfolyamatok, kiszámítható működés.

Kiemelt szolgáltatások

Az operatív háttér nem kell, hogy a növekedés útjába álljon. Három fő területen kínálunk kiszervezett, megbízható megoldásokat – hogy te arra fókuszálhass, ami igazán számít.

Bejövő kérdések, bejelentések kezelése e-mailben és élő chatfelületen – gyors válasz, udvarias hangnem.

Teljes háttértámogatás webáruházadhoz: termékfeltöltés, rendeléskövetés, adminisztráció.

Panaszok jegyzőkönyvezése, írásos válaszadás és szükség esetén békéltető testületi képviselet is.

Csatlakozz azokhoz, akik már kiszervezték a folyamataikat!

Növekedj nyugodtan – ügyfélszolgálat, webshop admin és panaszkezelés hatékonyan.