Tiszta ügyintézés, tiszta szabályok

3 Napos cseregarancia – feltételek fogyasztóra és vállalkozásra nézve

Bővebb info

Miről szól?

Ha a fogyasztó egy újonnan vásárolt tartós fogyasztási cikk (például háztartási gép, elektronikai eszköz) esetében 3 munkanapon belül tapasztal olyan meghibásodást, amely akadályozza a termék rendeltetésszerű használatát, joga van cserét kérni.
A vállalkozás nem utasíthatja el a cserét arra hivatkozva, hogy az számára aránytalan többletköltséggel járna.

Fogyasztóra vonatkozó feltételek:

  • Határidő: A csereigényt a vásárlás vagy (ha van) üzembe helyezés napjától számított 3 munkanapon belül kell bejelenteni.

     

  • Meghibásodás jellege: A hibának olyannak kell lennie, hogy az akadályozza a termék rendeltetésszerű használatát (pl. mosógép nem centrifugál, laptop nem kapcsol be).

Érvényesítés: A fogyasztónak a hibát be kell tudnia mutatni (nem kötelező hivatalos szakvélemény, de a hibát igazolni kell tudni).

Vállalkozásra vonatkozó kötelezettségek:

  • Kötelező csere: Nem hivatkozhat aránytalan többletköltségre, a hibás terméket ki kell cserélnie.

     

  • Azonnali intézkedés: A vállalkozásnak a cserét haladéktalanul teljesítenie kell, ha a fogyasztó megfelelően érvényesíti az igényt.

     

  • Nem háríthatja el javítással: A három napon belüli csereigény esetén elsődlegesen cserélni kell, nem javítani.

     

Fontos megjegyzések:

  • Határidőn túl: Ha a 3 munkanapos határidő lejárt, a fogyasztónak nem köteles a vállalnia a termék cseréjét, javíthatja, árleszállítást is biztosíthat, illetve a termék vételárát is visszaszolgáltathatja. 

     

  • Rendeltetésszerű használat: A hiba akkor alapozza meg a csereigényt, ha a termék a szokásos, elvárható módon való használat során romlott el. Nem számít ide pl. baleseti sérülés.

     

Gyakori tévhitek a 3 napos cseregaranciáról:

  • Nem indoklás nélküli elállás!
    A fogyasztó csak hibás termék esetén kérhet cserét, nem gondolhatja meg magát ok nélkül.

     

  • Nem minden hiba jogosít cserére!
    Csak olyan hiba, ami akadályozza a rendeltetésszerű használatot. Apró esztétikai hibák (karcolás, horpadás) önmagukban nem elegendőek, ha nem befolyásolják a működést.

     

  • Nem köteles pénzt visszaadni a vállalkozás!
    A cseregarancia keretében termékcserére van jog, nem automatikusan pénzvisszatérítésre.

     

  • Nem lehet „akárhogy” visszavinni a terméket!
    A hibát bemutatni kell, ésszerűen meg kell vizsgálni a problémát.
    (Például nem jár, ha a vásárló maga okozta a hibát, és azt próbálja cserére hivatkozva érvényesíteni.)
  • Nem azt jelenti, hogy a terméket 3 munkanapon belül kell kicserélnie a gyártónak, vállalkozásnak!
    A 3 munkanap a fogyasztó részéről történő bejelentési időt jelenti.

Jogszabályi háttér:

  • 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet 7. §
  • 2013. évi V. törvény – Polgári Törvénykönyv (Ptk.) 6:159. § (2) bekezdés a) pont
Fókusz

A növekedésre koncentrálhatsz, a működést ránk bízhatod.

Tapasztalat

10+ év működtetésben, kialakításban.

Megbízhatóság

Stabil háttérfolyamatok, kiszámítható működés.

Kiemelt szolgáltatások

Az operatív háttér nem kell, hogy a növekedés útjába álljon. Három fő területen kínálunk kiszervezett, megbízható megoldásokat – hogy te arra fókuszálhass, ami igazán számít.

Bejövő kérdések, bejelentések kezelése e-mailben és élő chatfelületen – gyors válasz, udvarias hangnem.

Teljes háttértámogatás webáruházadhoz: termékfeltöltés, rendeléskövetés, adminisztráció.

Panaszok jegyzőkönyvezése, írásos válaszadás és szükség esetén békéltető testületi képviselet is.

Csatlakozz azokhoz, akik már kiszervezték a folyamataikat!

Növekedj nyugodtan – ügyfélszolgálat, webshop admin és panaszkezelés hatékonyan.